gecenin gölgesi olmaz



Gecenin şahdamarının koptuğu o andı. Hani tüm sevişmelerin başlangıç anı. Aklımız ölesiye karışıktı dün geceden kalmıştık ya da dün geceden bize kalanların ağırlığıyla ezilmiştik. Çok da önemli değildi sanki. Bir alfabenin tüm harflerini kullanarak bulmuştuk adımızı. Oysa bir denklem kursaydık çok daha kolay olabilirdi her şey. Yalnızca x ve y…

Çok daha kolay olabilirdi her şey eğer ikimizde bir ömür yaşamamış olsaydık. Eğer Ademle Havva’nın o elmayı yemesini engelleyebilseydik belki cennette bile olabilirdik. Ya da ispiyoncu meleği bulabilseydik.
Bizden saklanan o büyük sırra erişmiş ve onu birbirimizin içine gömmüştük bu gece. Eğer bir nebze cesaretimiz olsaydı onca şarap kanımıza karışmadan yapardık bunu. Ya da kim bilir belki de cesaret o kadar şarabı içebilmekti.

Bu gece bir şey söyledin bana, muhtemelen bir çok şey söyledin ama aklımda sadece bu kaldı:’’bütün bildiğim bu: ayaklarım kederdir burada,zambaklar kadar etmiyor sözcüklerim.’’ Kendi sözlerinmiş gibi söylemiştin bunları oysa ben Bukowski’nin sözlerini sağır olsam bile tanırdım. Öylesine güzeldin ki bunu söylerken bozuntuya vermedim o yüzden.

Apartmanın soluk sarı ışığında çok hastalıklı görünmüştük birbirimize, adına her ne deniliyorsa, bu çağın hastalıklı birer kopyasıydık, tedavi için yaklaşmadık birbirimize öyle bir arayışımız olmadı. Arayışların anlamsız olduğunu sen mi söylemiştin yoksa bir yerde mi okumuştum bilmiyorum.

Isınan karanlık yükselmiş ve beynimize dolmuştu. Bir ana fikir oluşturmaktan çok uzak, kalakalmıştık karanlıkta. Yıkılan bir şeyler vardı biz bu gece onu bulmalı ve mutlu olmalıydık sabah olmadan önce. Hoş yıkımının mutluluk getirdiği tek şey Berlin duvarıydı gerçi.

Bir film izleyelim beraber belki o zaman hatırlarız unutulmaya yüz tutanı.  Ama önce unutulmaya yüzü tutan sayısız migrenli gecenin hayaletinden koruyacağına söz ver.  Renklerden korkmazsan eğer  bir Noe filmi olsun. Hangi filmden bahsettiğimi anlayacak kadar çok tanı beni bu gece.

Yıllardır birlikte yaşadığımızı düşünecek kadar çok tanı beni bu gece, nasıl olsa sabah mutlu ve birbirimiz tanımayacak kadar ayık uyanacağız.


2 yorum: