sanki





Ayaklarımın altındaki toprağın bittiğini anlasaydım düşmezdim
Ölmezdim belki de
Ah komik şeyler ! hem de çok
Ölüler ölmeyi becerebilirmiş gibi neler saçmalıyorum ben?

Toprak bitmişti ve düşmüştüm
Sadece ayaklarım anlamını yitirmişti
Ama havadaydım işte
Elim kolum gövdem koskoca bir anlam olarak oradaydı
Sanki ölülerin bir anlamı olabilirmiş gibi

Tamam bedenimi de geçtim
Düşüncelerim oradaydı en azından
Nereye gittiğimi düşünüyordum, beni orada neyin beklediğini
Sanki ölüler düşünebilirmiş gibi

Düştüğüm vakit kanatlarımı arıyordum
Düşerken gördüğüm kuşlara uçmayı soruyordum
Uçmayı öğreniyordum yerçekimini öğrendiğim vakit
Kanat çırpmayı öğreniyordum
Sanki ölüler öğrenebilirmiş gibi

Vazgeçtim
Ölüyüm ben –kabul-
Sizin dünyanızda ölülere yer yok, mezarıma geri dönüyorum
Ölü olmanın gereğini yapıyorum işte
Toprak altındaki aileme geri dönüyorum
Ben yaptım üzerime düşeni
Hadi siz de gelin mezarımın başına geceleri sohbet edelim
İşte yine saçmalıyorum
Sanki siz ölülerle sohbet edermişsiniz gibi…



2 yorum:

  1. okuduğumda ilk aklıma gelen mezarına gelip biramla dertleşmek, birayı mezarına dökmek oluyor nedense, ölmeni istediğimden değil bu sakın yanlış anlama, dert yanıyorsun ya yaşayanların ölülerle konuşmadığından, belki de bunu göstermek için sana ya da belki de ben de ölüyüm kim bilir?

    YanıtlaSil
  2. ben öldüğümde bunu yapmalısın ölmek istediğimden değil yanlış anlaşılmasın.sadece öldün diye arkadaşlarının senden vazgeçmesi kanıma dokunuyor.

    YanıtlaSil